söndag 22 februari 2015

6 veckor med mycket träning - dags att öka upp

I 6 veckor har jag kört 2 löppass, 2 simpass och 2 styrkepass per vecka. Oftast på morgonen före frukost. Förutom dessa sex pass har jag kört yoga här hemma. Första fyra veckorna när jag hade haft ont i nacken körde jag två pass, men sedan gick jag ner till ett pass. Yogan kör jag för stretch, styrka, smidighet och balans. Har märkt att om jag får ont någonstans beror det ofta på att någon muskel har dragit ihop sig.

Tanken har hela tiden varit att jag ska öka upp träningen efter hand. Det är en liten utmaning att köra ännu mer eftersom tiden är knapp, men jag provar. Nu är det dags att försöka peta in ett cykelpass per vecka också. Om några veckor är det nämligen dags för min cykelresa och eftersom jag inte har cyklat på hela vintern vill jag åtminstone cykla någonting innan.


Veckan som kommer är det sportlov. Jag är ledig ett par dagar och vi får besök av min särbo och hans barn. Onsdag - lördag är mina barn hos sin farmor och farfar och jag är ensam hemma så huvuddelen av träningen får ligga de dagarna.

Tanken är att jag ska köra detta schema fram till resan om det funkar. Sedan är det dags för lite förändring igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar