lördag 10 januari 2015

Skön lördag

Dagen började, för femte dagen i rad, med ett träningspass före frukost. Det blev ett kort löppass på löpbandet. Det var segt idag. Får se om det blir en vilodag imorgon. Ketonerna hade gått ner sedan igår. 2,0 mmol/L, vilket ju fortfarande är optimal ketos. Kan bero på aningens lite mer kolhydrater i form av blomkål igår samt lite högre proteinintag. Blodsockermätningen visade det lägsta blodsockret hittills, 5,0 mmol/L, men ändå inom normalgränserna.

Vi brukar oftast dricka ett par glas vin på fredag och lördagkvällar, men jag skippar det den här helgen. Har hört att det kan hämma ketosen. Nästa helg tänkte jag prova hur det påverkar mig. Det är ju inte mycket kolhydrater i vin, men alkoholen kanske kan påverka. Oavsett vilket så tror jag att det går snabbt att gå in i ketos igen om jag nu skulle falla ur. Ett glas vin är ju gott och trevligt :).

Nu börjar det bli dags att beställa fler mätstickor och fler lansetter att sticka med. Det är bara 10 mätstickor för ketoner i en förpackning och jag köpte bara en. Ville känna efter om jag skulle fortsätta mäta. Nu känner jag att jag vill fortsätta att mäta och testa hur ketosen påverkas av olika mat och träning ett tag till så jag beställer en förpackning till. Även om det är dyrt. 263 kr för 10 stickor! Jag hoppas man får rabatt eller får dem gratis om man är diabetiker och är tvungen att mäta ofta.

Idag har jag inga besvär alls. Tvärtom! Mår väldigt bra. Har sovit hyfsat och det känns som att jag börjar komma in i det här nu. Har en skön eftermiddag hemma och sitter och tittar ut på snöyran utanför.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar