tisdag 20 januari 2015

Rapport efter ketosvecka 2

Ytterligare en vecka har gått. Den här veckan har varit toppen. Känns stabilt och bra. Har tappat ytterligare 1.6 kg, totalt 3 kg. Utan att vara hungrig eller sötsugen! Det är knappt så att jag fattar det själv. Ketonvärdena har legat mellan 2.6 och 3.5 mmol/L när jag har kollat. Riktigt bra värden trots lite mer kolhydrater och ett glas vin i lördags.

Enda störningsmomentet har varit min nacke/axel, men idag känns det bättre än på länge. Gårdagens triggerpunktsmassage gjorde susen. En massage till är inbokad och så ska jag klämma in ett par yogapass den här veckan också.


Idag åt jag lunch med ett par kollegor och vänner på stan. Var på den grekiska restaurangen igen där extra grillade grönsaker kostar 25 kr så egentligen borde man kanske inte gå dit, men deras halloumirätt är god. Åt halloumi med grillade grönsaker (inga extra, bara de som ingick) och lite tzatziki. Öste på ordentligt med olivolja också. Väldigt gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar