lördag 17 januari 2015

Min önsketräningsvecka

Den här veckan har träningen flutit på riktigt bra. Jag har hunnit träna enligt plan och det verkar som att kroppen klarar träningsmängden. Tränar varierat och inte alltid med högsta intensitet och det minskar ju risken för överbelastning. Förutom planen har jag fått in två yogapass som jag kände var ett måste p.g.a. min ömmande nacke/axel. Yoga, stretch och en Ipren igår före sängdags har gjort susen. Idag är det mycket bättre.

Jag har tänkt ut en veckoplan där jag tränar en viss sak vissa dagar. Långt ifrån alltid blir alla pass gjorda. Får inte alltid ihop tiden, men det är ok. Det är bara att fortsätta så fort man kan. Det är otroligt förmånligt att ha en väldigt bra träningsanläggning i huset brevid det jag jobbar i. Dessutom är det gratis att gå dit. Utan den skulle min träningsmängd se annorlunda ut.

Just nu vill jag köra styrketräning 2 dagar/vecka, simning 2 dagar/vecka och löpning 2 dagar/vecka. En vilodag. Skulle gärna vilja klämma in lite längre cykelpass på motionscykel också, men jag får fundera på vad jag ta bort istället för tiden finns inte just nu. Känner att jag behöver cykla lite för om några veckor ska jag åka till Mallorca på en cykelvecka. Det ska bli kul och spännande. Har aldrig varit på en träningsresa tidigare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar