söndag 18 januari 2015

Hur ett glas vin påverkade mina ketoner samt mest lästa inläggen

Igår drack jag ett glas vin. Eftersom jag har hört att alkohol hämmar ketosen så har jag varit lite försiktig så här i början. Tycker det är gott med ett glas vin eller två på helgen. Det blir jag sugen på till skillnad från sötsaker. Mätte ketonerna i går morse. 3.3 mmol/L, ungefär som de senaste dagarna. I morse var värdet 2.6 mmol/L, lite lägre, men ändå högt. Men, igår blev det också hela 18 g kolhydrater i form av grönsaker och lite cashewnötter. Så egentligen vet jag inte hur vinet påverkade. Ett glas vin och en hög grönsaker är i alla fall ok :).



Kollar ofta på statistiken här på bloggen. Det är spännande att se vad ni gillar att läsa mest. Tack för de kommentarer jag har fått. Jättekul!

Ytterligare 17 personer har valt att följa mig på Facebook under månaden. Tack alla ni som gillar! Snart är vi 100 :).

De mest lästa inläggen på bloggen just nu är:

1. Myter om LCHF 2
2. Optimal ketos - Rapport dag 1
3. FUCK CANCER

Fortsätt gärna att kommentera och skicka meddelanden (via Facebook)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar