fredag 28 november 2014

Dagens frukost

Idag fick jag förmånen att ta det lite lugnare på morgonen och äta frukost hemma. När jag äter frukost på jobbet blir det fettkaffe och två ägg. När jag äter frukost hemma byter jag ut ett av äggen mot en skiva rostat LCHF-valnötsbröd efter recept av Birgitta Höglund. På det har jag t.ex. bregott, skinka, ost och paprika. Jättegott. Har bakat brödet en gång hittills och då minskade jag ner på brödkryddorna till 1 msk eftersom jag inte är så förtjust i det. Nästa gång provar jag utan.



Många höjer på ögonbrynen när jag gör mitt fettkaffe på jobbet. De undrar vad i hela friden jag har i kaffet och om det verkligen är gott. Det ÄR gott. Det smakar som kaffe med grädde och det lägger sig som bomull i magen :-). Om man inte är van vid att äta mycket fett kan man dock få lite fart på magen i början. Minska i så fall till hälften till att börja med. Jag mixar ihop 30 g smör, 15 g kokosolja (ekologisk från hälsokost) och ca 2,5 dl kaffe. Mixa är ett måste annars skiktar det sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar